I min verksamhet har jag under åren kommit i kontakt med ett stort antal företag inom olika branscher. Detta har gett mig en unik insikt i olika frågeställningar vad gäller lönsamhetsproblem – och dess lösningar. Dessa insikter och erfarenheter vill jag gärna dela med mig av.

Mentorsprogram och styrelsearbete

Behöver du ett engagerat bollplank där du kan diskutera dina tankar och planer för verksamheten? Tankar och idéer om produktion, marknadsföring eller affärsutveckling? Då ska du kontakta mig för ett förutsättningslöst möte.

Jag har agerat mentor både hos NyföretagarCenter Öresund och Almi. Att vara delaktig och se någon utveckla och genomföra sina drömmar och mål är bland det finaste man kan få uppleva. Nu har jag tagit fram ett eget mentorsprogram där jag hjälper och lotsar adepter framåt.

Du kanske behöver förstärka din styrelse under en period med fokus på kundnytta? Eller behöver du en djävulens advokat i styrelsen som ställer de där frågorna som du egentligen vet är de väsentliga? Kontakta mig så hjälper jag dig.

Merförsäljning

Det sker rätt ofta när jag arbetar med ett företag och deras marknadsföring att vi kommer in på ren affärsutveckling, att öka intäkterna och expandera affärerna.

Här är ett exempel:

Jag arbetade med prenumerationskampanjer specialtidningsförlag. Jag föreslog att de skulle expandera sin verksamhet och se sina prenumeranter som en grupp människor som var genuint intresserade av detta område och ge dem möjlighet att fylla sitt intresse med fler produkter.

Tillsammans utvecklade vi flera DVD-serier och bokserier som erbjöds prenumeranterna. Vi har nu gått vidare med att erbjuda skräddarsydda temaresor. Allt för att tillfredsställa prenumeranternas djupa intresse för detta område och öka intäkterna per kund.

Intresserad – hör av dig till mig Mats Cavalli-Björkman, mats@cavalli.se.