Alla vet att det är mycket lättare och mer kostnadseffektivt att sälja till en befintlig kund än att jaga nya kunder. Fler och fler företag försöker därför erbjuda existerande kunder fler produkter i varje kontaktpunkt, där kundservice är en.

Visserligen sköts en stor del av kundtjänst nu genom FAQ och självbetjäning, men det finns alltid kunder som hellre ringer in. Här är en möjlighet att erbjuda fler tjänster och produkter.

Vi har utvecklat ett nytt program för kundtjänst personal där vi hjälper den enskilde medarbetaren att inte känna rädsla för ordet sälj, utan se det som en utökad service till kunden.

I detta arbete använder vi sammanfattningen av ”The One Minute Manager”, som säger ”Help people reach their full potential, catch them doing something right”. Detta innebär att vi använder ett positivt angreppsätt för att bygga upp medarbetarna.

Vår målsättning med denna utbildning är att ge kundservice medarbetarna insikt, verktyg och utveckling i sin vardag, så att de kan utvecklas och bidra till företagets målsättning om merförsäljning.

Vi har presenterat programmet för ett antal företag och mött mycket stort intresse. Redan har ett par företag bokat utbildning under hösten.

Intresserad och vill veta mer, läs mer på http://www.cavallidirect.se/utbildning/, eller hör av dig till mig på mats@cavalli.se eller 070 536 56 56.

 


Kommentarer inaktiverade.